Batman, The Dark Knight


batman-the-dark-knight3

 

+      جنایت کار های این شهر عادت به چیز هایی اعتقاد داشته باشن … نجابت̨  احترام ! به خودت نگاه کن … تو به چیز اعتقاد داری ؟؟

جوکر : من معتقدم هر چیزی که تو رو به سادگی نکشه باعث می شه که ناشناخته تر بشی

 

+      هاروی : خیله خب درسته̨  یا به عنوان یه قهرمان می میری یا به حد کافی زنده می مونی تا خودت رو ببینی که تبدیل به یه تبهکار شدی.

 

 +      خب این دیالوگ از جوکر این قدر بهم حس خوبی میده که ترجیح میدم انگلیسیش رو بزارم تا دقیقن بفهمم جوکر چی گقته̨  با برگردانش زیاد موافق نیستم چون خوب منتقل نمی کنی موضوع رو : I’m a man of my word                                                  

 

+      و بازهم از همون مدل دیالوگ ها  از جوکر :you,.. you, .. complete,.. mee …                                                                                        

 

+      جوکر : این همه قانون داری و گمون می کنی که می تونی اونا نجاتت بدن ؟

بتمن : من یک قانون دارم.

جوکر : اوه پس اون باید همون قانونی باشه که تو باید واسه دونستنش حقیقت رو بشکنی

بتمن : کدوم ؟

جوکر : تنها راه منطقی برای زنده موندن تو این دنیا بدون قانون بودنه و امشب تو باید اون یک قانون رو بشکنی

بتمن : در بارش فکر می کنم

 

+      بتمن : اونا کجان ؟

جوکر : کشتن یه جور انتخابه

بتمن : اونا کجان ؟

جوکر : یکی از دوتا زندگی روانتخاب کن. دوست دادستانت یا نامزده عصبانیش ؟! تو هیچی نداری که منو باش تهدید کنی. با همه ی قدرتت هیچ کاری نمی تونی بکنی … نگران نباش … من هر دوشونو بت می گم ولی موضوعی وجود داره … تو مجبوری انتخاب کنی … هاروی تو خیابان 25052 و ریچل تو خیابان ایکس تو سیسروئه …

+      جوکر : می دونی چرا من از چاقو استفاده می کنم ؟ تفنگ ها خیلی سریع می کشن … با  تفنگ نمی تونی تمام اون حسش رو درک کنی. می بینی … مردم در لحظات آخر نشونت میدن که واقعن کی هستن

 

+      جوکر : واقعن من مثل یه آدم دارای نقشه می مونم ؟ اگه یکیو بگیرم نمی دونم باش چی کار کنم !! می دونی من فقط کار ها رو انجام میدم. کسانیکه که نقشه می کشن سعی می کنن دنیاهای کوچیکشون رو کنترل کنن. من نقشه نمی کشم. سعی می کنم به کسانیکه نقشه می کشن نشون بدم که چقدر تلاششون تاسف انگیزه برای چیز هایی که واقعن هستند

 

+      جوکر : قوانین رو بهم ریز و اونوقت در همه چیز هرج و مرج بوجود بیار. من مامور هرج و مرجم. یه چیزو درباره هرج و مرج می دونستی ؟؟  منصفانست …

هاروی در لحظه انتخاب کشتن یا نکشتن جوکر بار پرتاب سکه به نشانه شانس :  زنده می مونی ]روی سالم سکه[ ̨  می میری ]روی سوخته ی سکه[ … 

جوکر در این سکانس : حالا داریم صحبت می کنیم …

  

+      سکانسی که بتمن افتاده روی زمین و جوکر در انتظار اینه که آدمایی که توی کشتی هستن با فشار یه دکمه همدیگرو منفجر کنن که البته این کارو نمی کنن (هر چند من شخصن از نظر احساسی ترجیح می دادم این کارو بکنن ولی به هر رو کارگردان نخاست دیگه … نشد) و بتمن : سعی داشتی چیو ثابت کنی ؟ اینکه ذات همه ی آدما به زشتیه تو-ه ؟ تو تنهایی !

جوکر : تو این دوره رمونه به کسی نمی تونی اعتماد کنی !!  باید خودن همه ی کارهارو انجام بدی ! مگه نه ؟

و در ادامه درگیری پیش میاد و بتمن جوکر رو از بالای ساختمان پرت می کنه ولی خب بعدش دوباره می گیرتش و جوکر در حالیکه انکار چندان هم راضی نیست از نجاتش :  تو نمی نستی بزاری من برم. نه ؟ این اتفاق وقتی میوفته که یه نیروی غیر قابل کنترل و یه هدف تغییر ناپذیر مقابل هم قرار می گیرن. تو واقعن درستکاری … مگه نه ؟ ها ؟ منو به خاطر اینکه چند لحظه اسیر خودبینی شدی نخاهی کست و من تو رو نمی کشم .. چون خیلی سرگرم کننده ای !! به گمونم سرنوشت اینه که منو تو تا ابد این کارو انجام بدیم. می دونی ما دو تایی باعث میشیم که نرخ جنون شهر دو برابر بشه …

بتمن : این شهر نشونت داد که پر از مردمیه که آمادن تا اعتقاداتی خوب داشته باشن …

جوکر : تا وقتی که ایمانشون کاملن از بین بره. گمون نمی کردی که من تویه یه  مشت زنی با تو به خاطر روح گاتهام ( نام شهر) شکست بخورم ؟ نه تو به یه برگ برنده نیاز داری. مال من هارویه …

بتمن : تو چی کار کردی ؟

جوکر : شوالیه سفید گاتهام رو گرفتم و اونو به اندازه ی خودمون پاییینش کشیدم. کار سختی نبود. می دونی که دیوونگی مثل جازبست … تنها چیزی که لازمه یه تکونه کوچوله ه … !!

 

پ.ن1 : این یک پتیشن هستش در باره ی منشور کوروش. توصیه میشه دست کم بخونیدش.

پ.ن2 : خب بتمن فیلمی هستش که پیش از دیدنش گمون می کردم مثل باقی فیلم هایی که از comic strip  ها می سازن باید اکشن و خب ماجرایی و فانتزی باشه ولی در حقیقت این شکلی نبود. از نظر من بیشتر یه فیلم  با محتوای فلسفی بود- نه اینکه اکشن و ماجرایی با اون اتفاق ها و انفجار های عجیب و غریب که شهرو نابود می کنه نبود ها- البته نمی دونم شاید من خیلی ذهن گرام چون وقتی با دوستام حرف می زدیم در این باره می گفتن که نه تو خیلی فیلمو جدی گرفتی … بتمن صرفن یه قهرمان مردمیه و جوکر یه روانی که عشق خون و مرگ و کشتن و نابودی داره و خب مسلمن تو این وضعیت متوجه خاهید شد که این میون چه کسی محبوب خاهد بود  … آها درسته بتمن !!! شخصیت تاثیر گذار من جوکر بود. می تونیم بعدن دربارش بیشتر حرف بزنیم اگه دوس داشتین.

پ.ن3: از حدود 9 یا 10 فروردین بود که مامان و بابا اومدن اینجا و قرار شد با خاله اینا یه سفر کوچولو بریم که خب تا 13 به در هم ادامه داشت واسه همین نبودم که بخام به بلاگ سر بزنم. از جیا جان و سولماز خانم گل تشکر می کنم بابت لطفشون به خاطر فرستادن آهنگ هایی که می خاستم و بیان شرمندگی بابت دیر پاسخ دادن به ویژه سولماز خانم گل.

پ.ن4: خب همون طور که حتمن می دونید من نوروزو خیلی خوب آغاز کردم … خیلی خیلی خوب و خب الان هم واقعن راضیم و تا حالا که 15 روز از سال نو میگذره من احساس می کنم یکی از بهترین سال های زندگیمو دارم سپری می کنم. این سفر کوچولو به چادگان هم واقعن خوش گذشت. اونجا برف اومد و ما کلی برف بازی کردیم و من کلی آدمای اطرافمو شناختم و کلی خودمو شناختم و کلی کلیای دیگه. جالبه یکی از نگهبانا می گفت که اینجا بهد از محرم حتا بارونم نیومد چه برسه به برف ولی خب از شانس خوبه شما تا شما اومدین برفم اومد. واسه 13 به در هم کوچ کردیم دیاره خودمون و کلی کوه نوردی کردیم و کلی خوش گذشت.

پ.ن5: از شنبه یعنی فردا کلاس رنگ روغنم آغار میشه و من کلی استرس (با حرکت ضمه بروی سه ریزواژه ی الف و ت و ر) دارم و هنوز هیچی هم نخریدم و هیچ طرحی هم ندارم.

پ.ن6 : شاید دیگه نتونم اونقدرا بشینم پا فیلم دیدن چون دوباره باید درس مرسو برم تو کارش و یکم بگی نگی ناخوشم.

پ.ن 7 : با پوزش فراوان نمی دونم چرا یهو پست پیشین یعنی سینما پارادیزو کامل پاک شد با همه ی کامنت ها و من دوباره پست رو گذاشتم ولی خب کامنت ها به گمونم دیگه قابل برگشت نباشن. اگر شما راهی بلدین بگین تا کامنت ها رو برگردونم. بازم پوزش بسیار فراوان.

~ توسط Chariot در آوریل 3, 2009.

4 پاسخ to “Batman, The Dark Knight”

  1. khahesh mishe
    lahne u complete me ham mahshare

  2. فیلم های معمایی و جنایی رو ترجیح میدم.

  3. واقعاً جوكر بيشتر تاثيرگذاره تا بتمن. جوكر مانند يك فيلسوف ـ تبهكاره

  4. […] چرندیات فکری: Batman, The Dark Knight لینک به منبع […]

پاسخی بگذارید

 
